

Zichtbaarheid en vindbaarheid
Al Amal vindt het van groot belang dat alle bewoners kunnen deelnemen aan de Nederlandse samenleving. Daarom slaan we een brug tussen het Nederlandse zorgaanbod en verschillende groepen bewoners voor wie deze zorg niet altijd toegankelijk is.
Om het bovenstaande te bereiken zorgen we dat we offline zichtbaar zijn in de wijken in Utrecht met projecten zoals ‘hulp aan huis’ en fysieke plekken zoals de open huizen die we in Zuilen, Overvecht en Kanaleneiland hebben gecreerd op centarel plekken in de wijk om hulp aan bewoners te bieden. Naast het fysiek zichtbaar zijn is het voor ons ook belangrijk om online zichtbaar en banaderbaar te zijn. De laatste tijd inversteren we meer in onze social media kanalen zodat we bewoners ook via deze weg kunnen informeren. We zien dat bewoners ons via deze weg ook vragen stellen en zijn altijd blij deze gelijk via een ‘DM (Direct Message)’ of een ‘PM (Personal Message)’ te kunnen beantwoorden. Ook zitten onze medewerkers in veel Whats-appgroepen en Facebookgroepen in de wijken en zijn zij ook voor bewoners individueel bereikbaar via Whats-app. Dit zorgt er bij ons voor dat we laagdrempelig bereikbaar zijn, maar ook dat wij weten wat er in de leefwereld van bewoners gebeurd en hoe zij met elkaar communiceren.
Wil je ons ook online volgen? Dat kan via Facebook en Twitter